1 augustus 2013

Uiteindelijk kwam alles goed!!!

Gisteren heb ik een taart voor Puck gemaakt, zij is vandaag 2 jaar geworden. Ik ben blij met het resultaat, maar met deze taart ging zo'n beetje alles mis wat maar mis kon gaan:
het begon al met het bakken: de verkeerde vorm gebruikt, dus kon ik opnieuw beginnen (gelukkig heb ik al weer een nieuwe bestelling binnen, waarvoor ik dat kapsel mooi kan gebruiken). De botercreme heb ik weggegooid omdat ik gezouten roomboter had gebruikt. Bij het kloppen van de slagroom, begaf mijn mixer het (dus snel naar de buren om die van hen te lenen). De zelfgemaakte aardbeienjam was te dun en de gelatine werkte niet goed (dacht ik). Dus snel naar de supermarkt gereden om een pot jam te kopen. Bij thuiskomst bleek dat ik gewoon niet voldoende geduld had, dus zit er toch eigengemaakte jam in!
En tot slot het weer: warm en vochtig. Dat betekent dat de fondant superzacht en plakkerig is en soms zelfs smelt.
Maar: Puck heeft een mooie taart!!!
Hij is gevuld met een laag zwitserse room met verse aardbeien en een laag zelfgemaakte aardbeienjam.
Fijne verjaardag Puck!!!



1 opmerking:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie plaatst.